Viisisataa (500)

Viisisataa (500)

Visita voi olla hauska korttipeli. Pelaajien määrä vaikuttaa korttien määrään ja laatuun. Saat myös paljon muuta tärkeää tietoa tästä sisällöstä. Opastamme kaiken, mitä sinun tulee tietää pelistä. Pelin pelaaminen ystäviesi kanssa auttaa sinua oppimaan säännöt. On selvää, miksi tämä peli on ollut niin suosittu yli 100 vuoden ajan.
Viisisataa peliä on pelattu 100 vuoden aikana
Monet pelaajat ovat nauttineet pelistä yli 100 vuoden ajan. US Playing Card Company toi sen markkinoille ensimmäisen kerran 19.4. Peli luotiin Yhdysvalloissa. Mutta se on levinnyt ympäri maailmaa ajan myötä.

Five Hundred on Australian kansallispeli. Nämä maat myyvät kortteja, jotka on tehty erityisesti peliä varten. Tämä voi muuttaa pelin pelattavuutta hienovaraisesti. Se on nyt suosituin peli Australiassa ja Uudessa-Seelannissa. Se on kuitenkin ollut vähemmän yleistä Yhdysvalloissa. Vaikka monet pitävät pelistä edelleen, sen suosio on laskenut viimeisen 100 vuoden aikana.

Mikä on viidensadan päätavoite?

Viisisadassa yhdistyvät Tarjousvist ja Euchre, kaksi jännittävää peliä. Viisisada on tickeripeli, eli pelaajien on kerättävä tikkejä voittaakseen.

Pelin nimi viittaa siihen, miten peli päättyy ja päätavoitteeseen. Eniten pisteitä kerännyt joukkue tai pelaaja julistetaan voittajaksi. Tämä voidaan saavuttaa tekemällä lupauksia ja pysymällä uskollisena niille.

Korttien käsittely

Kolmesta kuuteen pelaajaa voi pelata enintään viisisataa. Peliä voidaan pelata ryhmissä tai yksilöllisesti riippuen siitä, kuinka monta pelaajaa osallistuu. Mielenkiintoista on, että peliin osallistuvien ihmisten määrä vaikuttaa siihen, kuinka monta korttia voidaan käyttää.

Jokainen pelaaja saa kymmenen korttia pelissä. Mukana on myös kaksi lisäkorttia ja jokeri. Jokeri ei ole kortti, joka sinun on otettava mukaan peliin. Kolmella pelaajalla voi olla 32 korttia ja yhdellä jokerilla. Tässä skenaariossa käytettävät kortit ovat ässä, kuningas (kuningatar), jätkä, 10, 9, 8, 7 ja 8. Jokaisella neljällä pelaajalla on 42 korttia. Viidellä muulla on täysi kansi. Pelaajien tulee istua niille varatuilla alueilla, jos peliin osallistuu kuusi henkilöä.

Jokaiselle pelaajalle annetaan kolme kymmenen kortin pinoa. Ensimmäinen pino sisältää kolme korttia; toisessa on neljä. Viimeisessä kasassa on kolme. Ensimmäinen korttipino jaetaan, ja kummallekin puolelle asetetaan kolme korttia kuvapuoli alaspäin. Kaksi näistä korteista jaetaan jokerille, jos hän ei ole pelissä. Näitä kortteja kutsutaan leskiksi.

Tarjouskierros aloittaa pelin.

Peli alkaa tarjouskierroksella. Selvitämme minkä tyyppistä peliä pelaaja pelaa tällä kierroksella. Jokainen pelaaja lupaa tietyn määrän temppuja tietyllä valttilla. Tämä suoritetaan yksin, jos kolme pelaajaa osallistuu peliin. Nelinpelit pelataan parin kanssa, kun taas viisitoista voit tilapäisesti auttaa toista pelaajaa. Pelaajilla on mahdollisuus syöttää tai korottaa vuorollaan.

Erilaiset punkit ja eri maat ovat muiden asioiden arvoisia. Arvokkain versio on se, jossa ei ole valttia. Voit myös tarjota pelaajalle kurjan tai ilmaisen vedon. Nämä viittaavat temppujen puutteeseen. Huono puku on arvoltaan 250, kun taas avoin puku on arvoltaan 520. Pelaaja voi tarjota 6, 7, 8 tai 9 temppua. Kaikki kahdeksan menetetään kurjuuden vuoksi riippumatta siitä, mikä maa on valtti, kun taas avoin maa voittaa kaikki.

Arvonta jatkuu, kunnes voittajaa löytyy vain yksi. Pelin voittaja on eniten tarjonnut joukkue tai pelaaja. Peliä voidaan pelata ilman valttia, jos kukaan ei pysty syöttämään. Jos sopimus neuvotellaan uudelleen, tavoitteena on voittaa eniten temppuja. Tämän pelin toimeenpanija ottaa lesken ja asettaa vastaavan määrän kortteja hänen käteensä. Jos pelin voittajaa ei ole, leskiä ei katsota. Pelaaja, jolla on viisi pelaajaa, voi valita kumppanin. Hänen on tunnistettava jokin muu kortti kuin valtti. Sitten korttia kantavasta pelaajasta tulee hänen kumppaninsa. Kurjuutta tulee pelata vain silloin, kun se on mahdollista.

Pelin virtaus

Ajamalla ensimmäinen rasti, mahdollinen pelaaja aloittaa pelin. Jos ottajaa ei ole, kädensija voittaa. Jos juoksumaa ei ole potentiaalinen, peliä voidaan pelata valttia tai valttikorttia käyttäen. Korttien perinteinen arvo on, eli kakkonen ja ässä ovat pieniä kortteja, kun taas ässä ja kymmenen ovat suurimmat. On olemassa erityisiä valttikorttieroja. Arvokkaimmat kortit niistä ovat Jokeri ja Jack of Trumps.

Tiki voittaa aina juoksun korkeimmalla valttikortilla. Tempun voittaja ottaa kortit ja laittaa ne kuvapuoli alaspäin eteen. Jokerikortilla voi pelata viisisataa korttia. Jokeri on erilainen, jos valttia ei ole. Jokerin avulla pelaaja voi nimetä maan, josta jokeri on kotoisin. Se on pelin korkein kortti, jos jakajalla ei ole sellaista, mutta sillä on erityiset säännöt.

Tiki voittaa aina juoksun korkeimmalla valttikortilla. Tempun voittaja ottaa kortit ja laittaa ne kuvapuoli alaspäin eteen. Jokerikortilla voi pelata viisisataa korttia. Jokeri on erilainen, jos valttia ei ole. Jokerin avulla pelaaja voi nimetä maan, josta jokeri on kotoisin. Se on pelin korkein kortti, jos jakajalla ei ole sellaista, mutta sillä on erityiset säännöt.

Kuinka voittaa peli

Pisteet ratkaisevat pelin voittajan. Jos peli päättyy voittoon, pelaaja saa pisteitä sitoutumisensa verran. Tarkka määrä pisteitä menetetään, jos peli epäonnistuu. Pisteet puolitetaan, jos pelaaja pelaa kumppanin kanssa. Hän saa kokonaispistemäärän, jos hän pelaa yksin.

Kuten todettiin, pelin 500 pisteen haasteen ensisijainen tavoite on voitto. Peli päättyy, kun joukkue tai pelaaja on kerännyt 500 pistettä. Joukkueen tai pelaajan, joka sisältää 500 rastipistettä, on voitettava peli.

Viidestäsadasta on useita muunnelmia. Tämä peli on saatavilla myös verkossa niille, jotka rakastavat ilman talletusbonuksia. Voit myös pelata peliä verkossa useilla eri sivustoilla. Tietysti amerikkalainen versio pelistä on suosituin.